Live


Coldplay - Talk
酷玩樂團 - 訴說

[Verse 1]
Oh brother I can't, I can't get through
噢~老兄我無法,我無法度過這難關
I've been trying hard to reach you, cause I don't know what to do
我已試著努力追向你,但我真的手足無措
Oh brother I can't believe it's true
噢~兄弟我無法相信這會是真的
I'm so scared about the future and I wanna talk to you
對未來我是如此懼怕,我想對你訴說
Oh I wanna talk to you
噢~我想對你說

[Hook]
You can take a picture of something you see
你總能將眼前所看到的事物拍下
In the future where will I be?
未來的我將會在哪?
You can climb a ladder up to the sun
你能沿著階梯直往太陽
Or write a song nobody has sung
或寫首無人曾傳唱過的歌
Or do something that's never been done
或完成史無前例的創舉

[Verse 2]
Are you lost or incomplete?
你是否心靈失落破碎殘缺?
Do you feel like a puzzle, you can't find your missing piece?
就像拼圖似,找不回失去那塊
Tell me how do you feel?
告訴我你的感受吧?
Well, I feel like they're talking in a language I don't speak
不過,我卻覺得他們正說著我完全不懂的語言
And they're talking it to me
而他們正對我說著

[Hook]
So you take a picture of something you see
所以你總能將眼前所看到的事物拍下
In the future where will I be?
未來的我將會在哪?
You can climb a ladder up to the sun
你能沿著階梯直往太陽
Or write a song nobody has sung
或寫首無人曾傳唱過的歌
Or do something that's never been done
或完成史無前例的創舉
Do something that's never been done
完成一件曾半途而廢的事

[Outro]
So you don't know where you're going, and you wanna talk
所以你不知道該往哪去,想與人一吐為快
And you feel like you're going where you've been before
你感到自己去到一個熟悉的地方
You tell anyone who'll listen but you feel ignored
你向身邊的人訴說,卻感到不被重視
Nothing's really making any sense at all
所有一切都失去了意義
Let's talk, let's ta-a-alk
讓我們敞開心胸彼此訴說,彼此訴說
Let's talk, let's ta-a-alk
讓我們敞開心胸彼此訴說,彼此訴說

arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()