Cascada - Last Christmas
Cascada – 去年聖誕節

[Hook – x2]
Last Christmas I gave you my heart
去年聖誕節,我把心交付給你
But the very next day you gave it away
但隔天你卻把我的心給丟棄一旁
This year to save me from tears
今年我從淚水中努力振作
I’ll give it to someone special
我將把心交給一個特別的人

[Verse 1]
Once bitten and twice shy
受過傷的心,總是怕再受傷害
I keep my distance but you still catch my eye
我努力和你保持距離,但你依然深深的吸引著我
Tell me baby do you recognize me?
寶貝,告訴我,你認出我了嗎?
Well it’s been a year it doesn’t surprise me
好吧,我想已經過了一年,你沒認出我,我並感到不驚訝

(Happy Christmas)
(聖誕快樂)
I wrapped it up and sent it
With a note saying “I love you” I mean it
當時我把我愛你這三個字,包裹好將它寄出,而且我是認真的
Now I know what a fool I’ve been
直到現在我才知道,自己當初真傻
But if you kissed me now, I know you’d fool me again
但如果你現在吻我,我知道我又會再次被你愚弄

[Hook – x2]
Last Christmas I gave you my heart
去年聖誕節,我把心交付給你
But the very next day you gave it away
但隔天你卻把我的心給丟棄一旁
This year to save me from tears
今年我從淚水中努力振作
I’ll give it to someone special
我將把心交給一個特別的人

[Verse 2]
A crowded room
在擁擠的房間裡
Friends with tired eyes
伴隨著朋友們疲倦的眼神
I’m hiding from you and your soul of ice
我想逃開你和你冰冷的靈魂
My god I thought you were someone to rely on
老天,我曾以為你是我可以依靠的人
Me? I guess I was a shoulder to cry on
我?我猜我只是你可以靠著哭的肩膀

A face one a lover with a fire in his heart
愛人的臉龐,有顆熾熱的心
A man under cover but you tore me apart
我刻意的隱藏起來,但你卻將我拆穿
Ooooh
噢~~
Now I’ve found a real love you’ll never fool me again
現在我已找到我的真愛,你就再也不能在愚弄我

[Hook – x2]
Last Christmas I gave you my heart
去年聖誕節,我把心交付給你
But the very next day you gave it away
但隔天你卻把我的心給丟棄一旁
This year to save me from tears
今年我從淚水中努力振作
I’ll give it to someone special
我將把心交給一個特別的人

[Bridge]
A face one a lover with a fire in his heart
愛人的臉龐,有顆熾熱的心
A man under cover but you tore me apart
我刻意的隱藏起來,但你卻將我拆穿
Maybe next year
也許明年
I’ll give it to someone
我將把心交給一個
I’ll give it to someone special
我將把心交給一個特別的人

[Hook]
Last Christmas I gave you my heart
去年聖誕節,我把心交付給你
But the very next day you gave it away
但隔天你卻把我的心給丟棄一旁
This year to save me from tears
今年我從淚水中努力振作
I’ll give it to someone
我將把心交給一個
I’ll give it to someone special
我將把心交給一個特別的人

----------以下是碎碎念----------
原版Wham!的Last Christmas大家一定都聽到快吐了
每年聖誕節都一定要被荼毒一次 XD
由此可見 經典程度是無可比擬的啊!!!!!!!!!!!
但回到現代一點
電音版的Last Christmas由Cascada來操刀
只能說 我本來就已經很喜歡他們了
現在又唱出這首經典歌曲
真的只能說讚!!!!!!!!!!!

有興趣的人 請到以下網址購買專輯 支持一下正版唷!!
http://www.books.com.tw/exep/cdfile.php?item=0020150952

arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()