Tinie Tempah Feat. Eric Turner – Written In The Stars
Tinie Tempah Feat. Eric Turner – 把夢想寫在星上

[Hook – Eric Turner]
Oh, written in the stars
噢,把夢想寫在星上
A million miles away
有好幾百萬英哩遠
A message to the main, ooooh
把訊息傳送到全宇宙,噢~
Seasons come and go
季節不斷變化
But I will never change
但我永遠堅持下去
And I’m on my way
我走著我自己的路

[Verse 1 – Tinie Tempah]
Let’s go
開始吧
Yeah

You’re listening now
你現在給我聽好
They say they ain’t heard nothing like this in a while
他們說已經有一陣子沒聽過這樣的歌曲(這麼棒的歌曲)
That’s way they play my song on so many different dials
就把我的歌放給許多人聽
Cause I got more fucking hits than a disciplined child
因為我比那些經過訓練的小鬼有更多他媽更棒的歌曲
So when they see me everybody brrrap, brrraps
所以當他們遇見我時,每個人都對我說“不臘~不臘”
(Brrap –指年輕人看到自己欣賞的人的時候,表達很榮幸的意思)
Man I’m like a young gun fully black Barack
老兄,我就像是年輕的新銳總統歐巴馬一樣
I cried tear drops over the Massive Attack
聽著強烈衝擊的歌讓我淚流滿面
I only make hits like I work with a racket and bat
我做出的暢銷歌曲就像全壘打(獲得大家的喜愛和認同)
Look at my jacket and hat
看著我身上的行頭
So damn berserk
真是該死的爛透了
So down to earth
爛到丟在地上也沒人要
I’m bringing gravity back
我要帶著我的尊嚴回來
Adopted by the major, I want my family back
從小被別人扶養到成年,我只想找回我的家人
People work hard just to get all their salary taxed
人們工作做得要死要活只為了拿到薪水繳稅
Look, I’m just a writer from the ghetto like Malorie Blackman
看看我,我只是個來自貧民窟的一位寫詞作家,就像Malorie Blackman一樣
Where the hell’s all the sanity at, damn
到底天理何在阿,去你媽的
I used to be the kid that no one cared about
我曾經是個沒人關愛的小孩
That’s way you have to keep screaming ‘till they hear you out
所以你必須要聲嘶力竭的尖叫,直到他們聽到(把你的聲音傳到全宇宙)

[Hook – Eric Turner]
Oh, written in the stars
噢,把夢想寫在星上
A million miles away
有好幾百萬英哩遠
A message to the main, ooooh
把訊息傳送到全宇宙,噢~
Seasons come and go
季節不斷變化
But I will never change
但我永遠堅持下去
And I’m on my way
我走著我自己的路
Oh, oh, oh, oh (ohhh) [x4]
噢,噢,噢,噢(噢~)

[Verse 2 – Tinie Tempah]
Yeah, I needed a change
是的,我是需要改變
When we ate we never tipped because we needed the change
當我們總是食言而肥時,因為我們都需要改變自己
I needed a break
我需要休息一下
For a sec I even gave up believing and praying
有這麼一下子心裡想著放棄信念與祈禱
I even done illegal stuff and was leaded astray
曾經也做出犯法的事情和走上了不歸路
They say that money is the root to the evilest ways
他們和我說錢是萬惡的根源
But have you ever been so hungry it keeps you awake
但你曾經餓到讓你一直睡不著覺嗎?
Mate, now my hunger would leave them amazed
老兄,我的飢餓讓我很神奇的遠離了他們(不好的事物)
Great, it feels like a long time coming, fam
太好了,我感覺我的家人遲早會回來的,家人
Since the day I thought of that cunning plan
自從那天我想到了這絕妙的計畫
One day I had a dream, I tried to chase it
一旦有了夢想,我就不斷去追尋我的夢想
But I wasn’t going nowhere, running man!
但我辛苦了這麼久卻還在原地踏步,再加把勁,兄弟!
I knew that maybe someday I would understand
我知道總有一天我會明白
Trying to change a tenner to a hundred grand
讓我自己飛黃騰達
Everyone’s a kid that no one cares about
當每個孩子失去關愛時
You just gotta keep screaming until they hear you out
你就聲嘶力竭的尖叫,直到他們聽到(把你的聲音傳到全宇宙)

[Hook – Eric Turner]
Oh, written in the stars
噢,把夢想寫在星上
A million miles away
有好幾百萬英哩遠
A message to the main, ooooh
把訊息傳送到全宇宙,噢~
Seasons come and go
季節不斷變化
But I will never change
但我永遠堅持下去
And I’m on my way
我走著我自己的路
Oh, oh, oh, oh (ohhh) [x4]
噢,噢,噢,噢(噢~)

This is Eric Turner
這是Eric Turner
Let’s go
繼續吧
Oh, written in the stars
噢,把夢想寫在星上
A million miles away (so far away)
有好幾百萬英哩遠(很遠)
A message to the main, ooooh (Tinie)
把訊息傳送到全宇宙,噢~

Seasons come and go (come and go)
季節不斷變化(來了又去)
But I will never change (I won’t change)
但我永遠堅持下去 (我不改變)
And I’m on my way
我走著我自己的路


*藍字為MV部分,專輯歌曲裡並未呈現

arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()