Eminem Featuring Rihanna – Love The Way You Lie
阿姆 & 雷哈娜 – 愛你哄我的謊言

[Hook: Rihanna]
Just gonna stand there and watch me burn?
你就只是傻傻的站在那看著我憤怒的燃燒著?
But that's alright because I like the way it hurts
但沒關係因為我就是喜歡這心痛的感覺
Just gonna stand there and hear me cry
你就只是傻傻的站在那聽著我哭
But that's alright because I love the way you lie, I love the way you lie
但這一切都沒有關係,因為我愛你善意的謊言,我愛你善意的謊言

[Verse 1: Eminem]
I can't tell you what it really is
我沒辦法告訴你真正的愛是什麼
I can only tell you what it feels like
我只能告訴你愛情的感覺像什麼
And right now it's a steel knife in my windpipe
但此時此刻就像一把鋒利的刀架在我的喉嚨上
I can't breathe but I still fight while can fight
就算令我無法呼吸但我還是奮力的抗爭著
As long as the wrong feels right it's like I'm in flight
似是而非的感覺就像我正在飛行著
High off of love, drunk from my hate,
遠遠離去的愛,藉酒澆愁的怨恨
It's like I'm huffing paint and I love her the more I suffer
愛就像吸膠一樣讓我深陷不已還讓我越陷越深
I suffocate and right before I'm about to drown
就在我自甘墮落就要被墮落淹沒自己時
She resuscitates me, she fucking hates me and I love it
她救起了我,她她媽的痛恨我因為我一直不斷的自甘墮落
“Wait, where you going?” “I'm leaving you” “No you ain't.”
“等等,你要去哪?" “我要離你而去"“不,你不准走"
Come back, we're running right back here we go again
回來!我們回到原點重新開始
It's so insane, cause when it’s going good it’s going great
愛情如此瘋狂,因為愛情會讓人如癡如醉
I'm Superman with the wind at his back, she’s Louis Lane
我就是傳說中的超人,她是超人的女友露易絲
But when it’s bad it’s awful
但一當兩人關係變差變糟糕時
I feel so ashamed I snap, “Who’s that dude?”
我感到非常丟臉,我惱羞成怒的問“那男的是誰?"
I don't even know his name
我根本搞不清楚他是誰
I laid hands on her, I'll never stoop so low again
我直接給她一巴掌,我將來再也不在她面前跪下
I guess I don't know my own strength
我想不到我哪裡來的勇氣做了這件事情

[Hook]

[Verse 2: Eminem]
You ever love somebody so much
你曾經深深的愛著一個人
You can barely breathe when you're with them?
愛到痛不欲生的地步嗎?
You meet, and neither one of you even know what hit them
愛情讓你盲目的看不清事實
Got that warm fuzzy feeling, yeah them chills used to get them
當孤單寂寞覺得冷時,愛會給你溫暖
Now you're getting fucking sick of looking at them?
但現在發生一切都變得糟透時你卻他媽選擇逃避這一切?
You swore you'd never hit them, never do nothing to hurt them
你曾發誓你從不做任害傷害愛的事
Now you're in each other's face
但你卻在愛你的人面前
Spewing venom in your words when you spit them
說出各種最惡毒傷人的話
You push, pull each other's hair, scratch, claw, bit them
做出各種傷害對方的手段
Throw them down, pin them
摧毀愛情,把一切的罪怪罪於愛情上
So lost in the moments when you're in them
當身陷其中時你已失去理智
It's the rage that took over it controls you both
憤怒已經控制了我們倆人之間的情緒
So they say it’s best to go your separate ways
所以哥兒們告訴我最好還是分了吧
Guess that they don't know you cause today, that was yesterday
他們只是猜想今天事情發生的經過,但這不只只有今天
Yesterday is over it's a different day
昨天不是都結束了嗎?原來不是,那是其他天的事
Sound like broken records playing over
吵架的回憶就像跳針的旋律不斷在我耳邊重複播放著
But you promised her next time you’d show restraint
但你答應過她下次你會克制住的
You don't get another chance, life is no Nintendo game
你無法在得到其他機會,人生並不像任天堂遊戲一般可以重新再來
But you lied again
但你又再一次的撒了謊
Now you get to watch her leave out the window
現在你只能眼睜睜望著窗外她離去的身影
Guess that's why they call it window pain
我想這就是他們所說的“窗前的孤寂"

[Hook]

[Verse 3: Eminem]
Now I know we said things, did things, that we didn't mean
現在我們都瞭解我們一直都是口是心非
And we fall back into the same patterns, same routines
然而我們又再回到和以前一樣的模式、一樣的習慣
But your temper's just as bad as mine is, you're the same as me
但妳的脾氣和我一樣差,其實我們兩個都是一樣的
When it comes to love you're just as blinded
當在熱戀中你是盲目的
Baby please come back, It wasn't you, baby it was me
寶貝請你回來我身旁,這不是你呀!寶貝,是我阿!!
Maybe our relationship isn't as crazy as it seems
也許我們之間並不像看起來那麼的無法挽救
Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano
或許這就像是當龍捲風遇到了火山爆發一樣
All I know is I love you too much to walk away though
我只知道我愛你愛得太深根本無法自拔
Come inside, pick up your bags off the sidewalk
進來吧,把你的提袋從人行道上提進來
Don't you hear sincerity in my voice when I talk?
難道你聽不到我誠心誠意的對著你訴說每一句話嗎?
Told you this is my fault, look me in the eyeball
看著我,我說了這一切都是我的錯
Next time I'm pissed I’ll aim my fist at the drywall
下次當我生氣我會把氣發洩在牆上
Next time? There won't be no next time
下次?不會再有下一次了
I apologize even though I know it’s lies
我知道我的道歉都是為了哄你
I'm tired of the games, I just want her back
我厭倦了這整場的爭執,我只是希望她回到我身邊
I know I'm a liar, if she ever tries to fucking leave again
我知道我是個騙子,如果她想再次她媽的離開我
I’mma tie her to the bed and set this house on fire
我將會把她綁在床上然後放一把火把房子給燒了
Just gonna
我會

[Hook]

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()