Live


Oasis - Don’t Look Back In Anger
綠洲合唱團 - 別帶著怨恨回憶過往

[Verse 1]
Slip inside the eye of your mind
悄悄溜進妳內心的中心
Don't you know you might find
難道妳不明白也許妳會找到
A better place to play?
更好的地方享樂?
You said that you'd never been
妳說妳從來沒到過
But all the things that you've seen
但妳經歷過的事物
They slowly fade away
都將慢慢消逝殆盡

So I start a revolution from my bed
所以我在床上決心要開始改變自己
'Cause you said the brains I had went to my head
因為妳曾說我是多麼自負
Step outside, the summertime's in bloom
走出戶外,夏日正綻放奪目光彩
Stand up beside the fireplace
別曲身窩在到壁爐旁
Take that look from off your face
別再露出那種表情
You ain't ever gonna burn my heart out
妳無法澆熄我的決心

[Hook]
And so Sally can wait
然而,莎莉願意等待
She knows it's too late as we're walking on by
她明白當我們往前邁進時什麼都已太遲
Her soul slides away
她的靈魂遠走高飛
But don't look back in anger
別帶著怨恨回憶過往
I heard you say
我聽到妳這麼說著

[Verse 2]
Take me to the place where you go
帶我去專屬於你的世界
Where nobody knows if it's night or day
那個無人明白是白天黑夜的地方
Please don't put your life in the hands
拜託別將你的人生託付於
Of a Rock 'n' Roll band
搖滾樂團手上
Who'll throw it all away
他們只會不屑一顧

Gonna start a revolution from my bed
得從床上那一刻起就下定決心改變自己
‘Cause you said the brains I had went to my head
因為妳曾說我是多麼自負
Step outside 'cause summertime's in bloom
走出戶外,因為夏日正綻放奪目光彩
Stand up beside the fireplace
別曲身窩在到壁爐旁
Take that look from off your face
別再露出那種表情
'Cause you ain't ever gonna burn my heart out
因為妳無法澆熄我的決心

[Hook]
And so Sally can wait
然而,莎莉願意等待
She knows it's too late as she’s walking on by
她明白當她往前邁進時什麼都已太遲
My soul slides away
我的靈魂遠走高飛
But don't look back in anger
別帶著怨恨回憶過往
I heard you say
我聽到妳這麼說著

So Sally can wait
而莎莉願意等待
She knows it's too late as we're walking on by
她明白當我們往前邁進時什麼都已太遲
Her soul slides away
她的靈魂遠走高飛
But don't look back in anger
別帶著怨恨回憶過往
I heard you say
我聽到妳這麼說著

So Sally can wait
而莎莉願意等待
She knows it's too late as she's walking on by
她明白當她往前邁進時什麼都已太遲
My soul slides away
我的靈魂遠走高飛
But don't look back in anger
但別帶著怨恨回憶過往
Don’t look back in anger
別帶著怨恨回憶過往
I heard you say
我聽到妳這麼說

[Outro]
At least not today
至少別在今日

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()