Live


Dappy - No Regrets
Dappy - 無悔

Oh oh oh oh oh oh na na na na na
嗚噢嗚噢嗚噢~吶吶吶吶吶
Oh oh oh oh oh oh hear me out
嗚噢嗚噢嗚噢~就聽我道來

[Verse 1]
This is my King's Speech, I'm nowhere near the end
這是國王的演說,我現在已接近窮途末路
If I s-s-s-stutter, sorry I ain't heaven's sent
如果我結-結-結-結巴,抱歉人總有缺陷
I messed my life up and yeah I've been down
我搞砸了我的人生,讓自己跌到谷底
I'm a changed man now, Chris Brown
我現在改過自新,就像克里斯小子
You know I feel your pain 'cause I've done and been through it
你知道我能瞭解你的痛苦,因為我也曾經歷過

I'm Kurt Cobain but I just couldn't do it
我是科特·柯本,但我只是下不了手
[Kurt Cobain為Nirvana(超脫樂團)主唱,1994年4月5日飲彈自盡]
No point in turning back just to hit rewind
沒必要回到過去就只要按下倒帶
Back to the future, Ma... Marty McFly
回到未來,馬...馬帝·麥佛萊
[回到未來(Back to the Future)電影主角]
Deep inside, there's a fire
內心深處,熊熊烈火
'Cause I'm no longer looking at a reflection I admire
因為我不在期盼我想成為的樣子
I paint the picture of a fighter, but their's someone's looking back at me since I'm a liar
我在心中描繪出奮鬥的形象,但自從我撒謊後他們總是懷疑著我
If I should die before I wake, the least that I could ever say
如果在我醒來之前先要死去,那最後一件我要說的事是
I made mistakes but held on to my faith
我犯了錯誤,但我仍堅持著我的信仰

[Hook]
'Cause when I look in the mirror
因為當我照著鏡子
I don't even recognize myself
我甚至無法認出自己
Got the heart of a winner
有著一顆贏家的心
But looking back at me is someone else
但回頭看自己卻只是無名小卒
No regrets (x2)
無悔
No point in crying over yesterday
為了過去哭泣難過無意義
No regrets (x2)
無悔
'Cause we ain't even seen the best of days
因為我們還未渡過未來最美好的日子

Oh oh oh oh oh oh na na na na na
嗚噢嗚噢嗚噢~吶吶吶吶吶
Oh oh oh oh oh oh
嗚噢嗚噢嗚噢~

[Verse 2]
This is my last chance, I'm on my final straw
這是我最後機會,我的最後一根稻草
I came so close to b-b-b-breaking like a spinal chord
我幾乎要瀕臨像脊椎易-易-易-易碎的命運
I came from nothing, some kid in Camden
我出身卑微,和些兄弟姊妹一同在肯頓生活
Now I'm flying in the birds, Richard Branson
現在我坐著私人飛機航行,理查德·布蘭森
[Richard Branson為英國著名Virgin(維京集團)創辦人]
I'm a prince, yes I will... get the crown (Shh)
我是王子,我將...得到王位(噓)
Kate stays in my dungeon when her sister's around
當凱特的妹妹在我身旁時,我就把她關進我的地牢
[Kate指現今英國王妃Kate Middleton]
So please forgive if I make mistakes
所以如果我曾做錯了什麼,請原諒
But I'll blow the bloody doors off, Michael Cain
但我只會把那該死的門炸掉,米高·肯恩
[引用自米高·肯恩於1969年主演的電影The Italian Job]
If I should die before I wake, the least that I could ever say
如果在我醒來之前先要死去,那最後一件我要說的事是
I made mistakes but held on to my faith
我犯了錯誤,但我仍堅持著我的信仰

[Hook]
'Cause when I look in the mirror (look in the mirror)
因為當我照著鏡子(照著鏡子)
I don't even recognize myself
我甚至無法認出自己
Got the heart of a winner (of a winner)
有著一顆贏家的心(贏家)
But looking back at me is someone else
但回頭看自己卻只是無名小卒
No regrets (x2)
無悔
No point in crying over yesterday
為了過去哭泣難過無意義
No regrets (x2)
無悔
'Cause we ain't even seen the best of days
因為我們還未渡過未來最美好的日子

[Bridge]
I'm free to be whatever I, 'cause I'm famous
我能自由自在成為任何人,因為我是如此知名
Call me Gallagher 'cause I'm so shameless
就叫我Gallagher,因為我是如此無恥
[指美國連續劇無恥家庭中之主角Gallagher]
The papers, saw the pages that are the cost of my failures
那些文件,上面一字一句寫著要我付出未來
Victimised by the public, don't know if I could take it
把我過去的荒誕事蹟公諸於世,我不知道自己是否能承受
So I sing “So when you feel like there's no more and nothing left but the life you've broken”
所以我將它唱出來“所以當你覺得人生已一無所有也殘破不堪”

No regrets, no turning back
不後悔,也無退路
Pick up yourself and tell them I'm just being me
把你自己打理好,告訴他們我只是做我自己

[Hook]
'Cause when I look in the mirror
因為當我照著鏡子
I don't even recognize myself
我甚至無法認出自己
Got the heart of a winner
有著一顆贏家的心
But looking back at me is someone else
但回頭看自己卻只是無名小卒
No regrets (x2)
無悔
No point in crying over yesterday
為了過去哭泣難過無意義
No regrets (x2)
無悔

No regrets!
無悔!

'Cause when I look in the mirror
因為當我照著鏡子
I don't even recognize myself
我甚至無法認出自己
Got the heart of a winner
有著一顆贏家的心
But looking back at me is someone else
但回頭看自己卻只是無名小卒
No regrets (x2)
無悔
No point in crying over yesterday
為了過去哭泣難過無意義
No regrets (x2)
無悔
'Cause we ain't even seen the best of days
因為我們還未渡過未來最美好的日子

'Cause when I look in the mirror (in the mirror)
因為當我照著鏡子(鏡子裡)
I don't even recognise myself (oh oh oh oh)
我甚至無法認出自己(嗚噢~嗚噢)
Got the heart of a winner (of a winner)
有著一顆贏家的心(贏家)
But looking back at me is someone else (no)
但回頭看自己卻只是無名小卒(是)
No regrets (no)
無悔(無)
No regrets
無悔
No point in crying over yesterday (ehhh)
為了過去哭泣難過無意義
No regrets (x2)
無悔
'Cause you ain't even seen the best of me
因為你還未見到最棒的我
arrow
arrow
    全站熱搜

    Will Chiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()